انتخاب باتری سوزوکی ویتارا

 

 

در سال 1385 ایران خودرو نسل سوم این خودرو را به صورت وارداتی به بازار داخلی کشور عرضه کرد که با استقبال زیادی رو به رو شد. سوزوکی گرند ویتارا یکی از قدیمی ترین شاسی بلندهای موجود در ایران به حساب می آید که ایران خودرو در سال 1386 شروع به مونتاژ آن کرد و آن را با پیشرانه 2 لیتری به بازار عرضه کرد. این خودرو تا سال 89 با پیشرانه 2 لیتری به بازار عرضه شد، اما از آن به بعد، یک موتور 2.4 لیتری در سینه این محصول ژاپنی جای گرفت تا توان فنی مطلوب‌تری در دسترس کاربران این خودرو قرار بگیرد. از سال 1395 نیز نسخه فیس‌لیفت Suzuki Vitara با برخی تغییرات ظاهری و اضافه‌شدن بعضی آپشن‌ها به میدان راه یافت. شما می توانید برای خرید باتری سوزوکی ویتارا با ما تماس بگیرید.

 

قیمت باتری سوزوکی ویتارا

مشخصات فنی

 

  • موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور 2400 سی سی
  • تنفس موتور تنفس طبیعی
  • انتقال نیرو دو دیفرانسیل
  • حداکثر قدرت 169 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور 227 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه
  • جعبه دنده 4 دنده اتوماتیک
  • شتاب 0 تا 100 12 ثانیه
  • حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
  • وزن 1552 کیلوگرم
  • اندازه (میلیمتر) 4470 طول – 1810 عرض – 1695 ارتفاع
  • فاصله بین دو محور 2639 میلیمتر

 

 

بررسی مشخصات فنی سوزوکی

 

پیشرانه خودروی یادشده از نوع J24B با 4 سیلندر خطی مستقیم و 2393 سی‌سی حجم است. این نسل از پیشرانه‌های تولیدشده خودروساز ژاپنی در سوزوکی گرند ویتارا از سال 2006 و سوزوکی کیزاشی از سال 2010 تا 2016 به‌کار رفته‌است. در کشورمان تمام مدل‎‌های سوزوکی گرند ویتارا از موتور J24B بهره‌می‌گیرند. ایران‌ خودرو تنها این پیشرانه از نسل سوم سوزوکی ویتارا را مونتاژ و عرضه می‌کند. در کشورهای زیادی از جمله امارات و کشورهای آفریقایی، این پیشرانه همراه با گیربکس 4 دنده‌ای اتوماتیک عرضه می‌شود. در ایران نیز با وجود گمانه‌زنی‌ها برای ارائه پیشرانه فوق با گیربکس 5 دنده دستی، تنها گیربکس اتومات 4 دنده‌ای عرضه شد. سیستم سوخت‌رسانی پیشرانه این خودرو مشابه برخی از رقبا از نوع انژکتوری با پاشش مولتی پوینت سوخت است.

 

 

باطری فابریک سوزوکی ویتارا

 

  • ظرفیت باتری اصلی: 60 آمپر ساعت – 60AH
  • ولتاژ باتری: 12 ولت
  • مدل باتری: سیلد اتمی
  • چینش قطبها: پایه بلند قطب چپ

 

 

مشخصات باطری اصلی ویتارا

 

باتری فابریک سوزوکی ویتارا 60 آمپر 12 ولت پایه بلند است. اما برخی افراد باتری 70 آمپر هم روی این خودرو نصب می‌کنند. البته در صورت استفاده از سیستم‌ها و امکانات اضافی که نیاز به برق بیشتری دارند، می‌توان باتری با ظرفیت بیشتر و حداکثر 80 آمپر هم روی ویتارا بست. دینام این خودرو به خوبی باتری تا 80 آمپر را هم شارژ می‌کند.

محلی که برای قرار دادن باطری ویتارا در نظر گرفته شده است 23 سانتیمتر طول، 18 سانتیمتر عرض و 26 سانتیمتر ارتفاع دارد. بهتر است برای سوزوکی ویتارا از باتری اتمی(سیلد) استفاده شود. مزیت این باتری‌ها نسبت به نوع اسیدی(تر) عمر بیشتر آن‌ها و مراقبت و نگهداری آسان‌تر است.

 

 

مشخصات باتری سوزوکی ویتاراباطری ایرانی یا کره ای

 

در مورد استفاده از باطری ایرانی و یا کره ای باید گفت کیفیت باطریهای ایرانی مانند صبا باطری سپاهان باطری و برنا باطری در سالهای اخیر بسیار بهتر شده است و در ایران هر دو نوع باطری اتمی و اسیدی تولید میشود. استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بکارگیری دستگاههای اروپایی کیفیت باطریهای ایرانی را تا حد زیادی بالا برده است باطری ایرانی دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر شرکتی هستند.

باطریهای کره ای سالهاست که در ایران استفاده میشود و طول عمر بسیار مناسبی دارد و شرکتهای باطری سازی ایرانی هم. به تازگی همپای آنها پیشرفت کرده اند. پس در هنگام خرید باطری میتوانید از گزینه های ایرانی هم با اطمینان کامل استفاده که البته قیمت مناسبتری هم دارند.

 

 

گارانتی باتری خودرو ویتارا

 

در مورد باطریهای ایرانی تمام گارانتیها شرکتی میباشند. یعنی شما از هر کجا این باطری را خریده باشید برای استفاده از گارانتی باید به نمایندگی باتری مراجعه کنید. مدت گارانتی هر محصول بستگی به عوامل مختلفی دارد که کارخانه تولید کننده با در نظر گرفتن آنها مدت زمان گارانتی را تعیین می کنند. از جمله عوامل تاثیر گذار در مدت گارانتی برند باتری،نوع خودرو و باتری می باشد.

در هنگام خرید باتری های ایرانی یک عدد کارت گارانتی به شما داده خواهد شد. باتری های خارجی نیز مانند باتری های ایرانی دارای کارت گارانتی میباشند و یکی از نشانه های باتری های قاچاق نداشتن کارت گارانتی است که کاملا غیر معتبر و غیر قانونی میباشد.

 

 

021-55484301

 

021-55484302