مشخصات باتری آریو

 

آریو سایپا در اصل زوتی Z 300 است که نخستین بار در سال 2012 و در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و تا سال 2017 روی خط تولید این خودروساز چینی بود. سال 1393 بود که سایپا قراردادی را با زوتی چین منعقد و در گام نخست به‌منظور بازارسنجی، تعدادی زوتی Z300 را با مدل 2014 به صورت وارداتی در بازار عرضه کرد. یک سال بعد هم این خودرو با برند سایپا و نام اصیل ایرانی آریو روی خط مونتاژ سایپا آمد و تا سال 1399 در چند تیپ تولید شد. نسخه مونتاژی این خودرو، سایپا آریو نام دارد اما به دلیل این که نسخه‌های وارداتی، با برند اصلی زوتی وارد کشورمان شدند، کماکان بسیاری از افراد این خودرو را با نام زوتی آریو می‌شناسند. برای خرید باتری آریو با ما تماس بگیرید.
طراحان زوتی برای خلق چهره آریو اصلاً به خود زحمت نداده‌اند و ظاهر خودرو تویوتا آلیون (با آریون اشتباه نشود!) مدل 2007 را به صورت مو به مو در محصول خود پیاده‌سازی کرده‌اند. بد نیست بدانید که تویوتا آلیون (Allion) سدانی است که به صورت اختصاصی برای بازار داخلی ژاپن ساخته شده است و چندان در بازار جهانی شناخته شده نیست.

 

 

 

مزایا و معایب

 

  • + کابین جادار
  • + طراحی ساده و میانه‌رو
  • + پیشرانه مهندسی میتسوبیشی ژاپن
  • + سواری نرم و راحت
  • – پیشرانه ضعیف
  • – گیربکس ناهماهنگ و کند
  • – بازار دست دوم ضعیف
  • – خلا شدید آپشن‌های رفاهی

 

 

قیمت باتری آریو

باتری فابریک آریو z300

 

برای خرید باتری مناسب زوتی s300 یا آریو z300 باید به این نکته توجه کرد که نیاز شما به تجهیزات برقی چه مقدار است. باتری که کارخانه برای این خودرو استفاده می کند باتری 60 آمپر بلند اتمی است. در صورتی که از ساب ووفر، لامپ زنون، ضبط تصویری، آمپلی فایر و … استفاده می کنید باتری 70 آمپر بلند را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا این لوازم، برق بیشتری از باتری خودروی شما مصرف می کنند و باتری استاندارد (باتری 60 آمپر) توان برق رسانی بهینه را به خودرو نخواهد داشت.

 

 

 

باطری اصلی آریو

 

  • ظرفیت باتری اصلی: 60 آمپر ساعت – 60AH
  • ولتاژ باتری: 12 ولت
  • مدل باتری: سیلد اتمی
  • چینش قطبها: پایه بلند قطب چپ

 

 

 

باطری ایرانی یا کره ای

 

در مورد استفاده از باطری ایرانی و یا کره ای باید گفت کیفیت باطریهای ایرانی مانند صبا باطری سپاهان باطری و برنا باطری در سالهای اخیر بسیار بهتر شده است و در ایران هر دو نوع باطری اتمی و اسیدی تولید میشود. استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بکارگیری دستگاههای اروپایی کیفیت باطریهای ایرانی را تا حد زیادی بالا برده است باطری ایرانی دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر شرکتی هستند.

 

 

 

خرید باطری آریوقیمت باتری آریو

 

قیمت باتری های به چندین عامل مختلف بستگی دارد:

  1. کشور سازنده باتری ماشین
  2. شرکت سازنده باتری
  3. نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری
  4. ظرفیت آمپراژ باتری خودرو
  5. تاریخ اعتبار گارانتی باتری
  6. تاریخ سال ساخت باتری

 

 

 

عمر مفید باتری آریو Z300

 

 

بطور متوسط باتری خودرو آریو Z300 بعد از 2 سال نیاز به تعویض خواهد داشت. گرچه کیفیت باتری در مناطق گرمسیری و مسیرهای پرترافیک زودتر کاهش می یابد. لذا می توان گفت میزان عمر باطری به نوع مصرف و شرایط اقلیمی منطقه بستگی دارد. البته عمر باتری به نحوه عملکرد دینام و استارت ماشین نیز بستگی دارد. بطور کلی باتری های ایرانی حدود یکسال و نیم تا 2 سال و باتری های اصلی کره ای حدود 3 سال عمر مفید دارند. باتری های ایرانی دارای گارانتی و باتری های خارجی بدون گارانتی در بازار عرضه می شوند.

 

 

 

021-55484301

 

021-55484302