نکاتی در زمینه نگهداری صحیح و افزایش طول عمر باتری ups

 

باتری های یو پی اس ups مانند سایر دستگاه ها دارای طول عمر مفید هستند. عمر مفید هر دستگاهی مدت زمانی است که دستگاه با راندمان قابل قبول کار خواهد کرد.

این عامل همچون توان کارکرد از مواردی است که هنگام خرید مورد توجه قرار می گیرد. ضمن این که با رعایت نکات و شرایط نگهداری می توان این عمر مفید را افزایش داد.

در این مقاله جهت نگهداری باطری یو پی اس UPS به نکاتی اشاره کرده ایم. این نکات می تواند شما را با ضروری ترین موارد نگهداری از باتری ups آشنا کند.

 

۱- دمای محیط

دمای باتری ها و خود باتری ها بصورت مستقیم بر عملکرد و طول عمرشان تاثیرگذارند و می تواند از عمر مفید آنها بکاهد.

هرچه دمای محیط نگهداری باطری کمتر باشد مدت زمان نگهداری آن بیشتر خواهد بود. با فرض این که ظرفیت باطری ها در زمان اولیه نگهداری ، ۱۰۰% باشد با گذشت زمان و یا افزایش دمای محیط ، ظرفیت باطری کاهش می یابد.

 

۲- انتخاب یو پی اس ups و شارژ مناسب

راهنمای نگهداری باطری ups با انتخاب یو پی اس و شارژر مناسب می توان عمر باطری ups را افزایش داد و بصورت بهینه از آن استفاده نمود. چرا که قابلیت مدیریت سیکل شارژ و دشارژ باطری را دارد.

حداکثر شارژ و قطع در زمانی که باتری ماشین به اندازه لازم شارژ شده را تنظیم و قابلیت جلوگیری از ریپل AC را دارد.

لذا با انتخاب صحیح UPS و شارژ مناسب می توان از خرابی زودرس باطری جلوگیری کرد.

باید از یو پی اس ای که شارژ آنها بصورت شناور می باشد استفاده کرد.

در این مدل شارژرها برای هر سلول ۲ ولتی بصورت پیوسته با ولتاژ بین ۲٫۵ تا ۲۳ ولت شارژ می کند.

بطوریکه به شدت عمر باطری ها بالا رفته و از سولفاته شدن آنها در حد قابل توجه ای جلوگیری می گردد. نحوه اتصال ups نیز در این رابطه بسیار اهمیت دارد.

 

۳- بازدید دوره ای برای بررسی نحوه اتصال باتری های ups

در هر بازدید از اتصال باتری یو پی اس، باید توجه داشت که جهت محکم بودن سر باتریها، اکسید نشده باشد. همینطور باطری بیش از اندازه گرم و متورم نشده باشد.
در صورت اکسیده شدن باطری را از مدار خارج و سر باطری آنها را با آب جوش و سمباده کاملاً تمیز نمایید. با این عمل حالت رسانا بودن سر باطری بطور کامل حفظ شود.

هنگام تمیز کردن سر باطری ها دقت شود سولفاته ها به پوست و یا به لباسهای شما برخورد نکند. چون ممکن آسیب جدی به پوست شما وارد نماید.

 

۴- مراقبت هنگام جابجایی

هنگام جابجایی باید مراقب بود باتری ها آسیب نبینند. چرا که آسیب در این مرحله ممکن است هنگام انبار کردن و یا استفاده مشکلاتی را برای انبار و مصرف کننده بوجود آورد و باعث ایجاد مشکلاتی جبران ناپذیر شود.

 

۵- مراقبت و نگهداری باطری یو پی اس در مقابل فشارهای فیزیکی
نمایندگی فروش باتری ups صبا باتری فروشگاه باطری ماشین

نباید باتری یو پی اس را زیر فشار قرار داد. مثلا نباید وسایلی دیگر را روی باتری ها انباشته کرد.  یا حجم بالایی از باتریها را روی هم قرار داد. زیرا تحت فشار بودن باتری باعث ایجاد آسیب در آن می شود.

 

۶- استفاده باتری سالم در کنار باتری اسقاطی و فرسوده

استفاده از باتری سالم در کنار باتری اسقاطی و فرسوده یا نگهداری آنها در کنار باطری هایی که مدتی از طول عمر آنها گذشته سبب آسیب جدی به باطری ups می شود.

باتری های اسقاطی و فرسوده بعلت داشتن مقاوت داخلی نوعی مصرف کننده برای باتری های نو و سالم محسوب می شوند. این شرایط می تواند مدت پشتیبانی محصول را به مدت زیادی پایین بیاورد.

 

۷- مراقبت در مقابل گرد و غبار

محیط نگهداری باتری ups باید عاری از گرد و غبار و  رطوبت باشد. رطوبت باعث ایجاد آسیب جدی به باتری شده و نگهداری و انبار آن را با مشکل مواجه می کند.

 

۸- قرار دادن داخل کیس (جعبه و باکس) باطری

برای جلوگیری از اتصال کوتاه و ضربه احتمالی و محافظت از اتصالات باطری باید از کیس های مناسب باتری استفاده نمود. این کابین ها در سایزها و ابعاد مختلف متناسب با تعداد و ظرفیت باطری ها ساخته می شوند. دارای رنگ های استاتیک مقاوم در برابر زنگ زدگی بوده و از آلیاژ مناسب با ضخامت استاندارد ساخته می شوند.

برای جلوگیری از برق گرفتگی و آتش سوزی و اتصال، بدنه کابین باتری باید به سیم ارت متصل گردد. سپس آن را داخل کابین فیوز مناسب سر باطری ها قرار گیرد. تورم باتری ها، کاهش میزان شارژدهی، دمای بالا و سولفاته شدن می تواند علائم خرابی باتری باشد.

 

خرید باطری یو پی اس UPS battery

جهت خرید باطری یو پی اس در آمپرهای مختلف می توانید از باطری های ups این فروشگاه دیدن نمایید. این باطری های محصول شرکت صبا باطری بوده و مطابق با جدیدترین تاریخ مصرف به مشتریان گرامی عرضه می شود.